5+1 trükk, hogy egészségesen étkezz nyaralás alatt is

Nyaralás alatt mindent lehet. Ha az év többi napján nem is, de a pihenő egy hét vagy tíz nap alatt az olyan ételek fogyasztása is megengedett, ami amúgy tiltólistás fogyókúra vagy egyszerűen tudatos étkezés miatt.

Egy megfelelően megtervezett nyaralás előnye, hogy nem kell egészségtelen ételekkel degeszre tömni a hasunkat, lehet mindenből enni, de csak mértékkel.

Nyilván egy-egy hely specialitásait muszáj megkóstolnunk, de tehetjük ezt is ésszel, nem kell torkoskodni.

Lássunk most néhány tippet, amik segítségedre lehetnek abban, hogy nyaralás alatt se boruljanak fel az étkezési szokásaid.

Ezekre érdemes odafigyelned

1. Már a reptéren légy óvatos

És ha teheted, felejtsd el a gyors kajákat még akkor is, ha kapkodva csomagoltál és az utolsó percekre hagytál mindent.

Ha nem volt időd semmi egészségeset bepakolni, de megéheznél, salátát, teljes kiőrlésű kenyérből készült könnyű pulykaszendvicset vagy egy jó grillcsirkét bárhol tudsz enni. Amúgy se jó teli hassal repülni.

Ami még az ételeknél is fontosabb, hogy bármennyire is rohansz, igyál elég folyadékot, hiszen a repülés dehidratál, ráadásul a jet-legeden is könnyíthetsz, ha megfelelő a folyadékpótlásod.

2. Felejtsd el a minibárt

Bármennyire is csalogató legyen a hotel minibárja, ott úgyis csak magas sótartalmú rágcsákat és cukros, ragacsos dolgokat találsz, amit amúgy lehet máskor se ennél meg szívesen. Ráadásul egy vagyonért… felejtős!

Inkább keresd fel a szállásodhoz legközelebb eső termelői piacot, ez programnak se utolsó, innen vegyél és egyél zöldségeket, sok gyümölcsöt, ami meglásd, jól esik majd.

Ettől nem lesz éhes, és még energikusabbnak is érzed magad, amitől jobban megy majd a napi több kilométernyi sétálás is.

3. Reggelizz úgy, mint egy király > Sose hagyd ki a reggelit!

Ez nemcsak nyaraláskor, hanem az év többi napján is aranyszabály.

Reggelizz úgy, mint egy király – tartja a mondás és nem véletlenül. A nap legfontosabb étkezése a reggeli, amivel megalapozhatjuk az egész napunkat.

A legtöbb szálloda nagyszerű villásreggeliket kínál, szóval miért is ne használhatnád ki a lehetőséget?

Próbálj meg ne a péksütemények után nyúlni azonnal, inkább omlettet egyél pirítóssal, zöldségekkel.

Egy jó reggeli is energiával tölt fel, így biztosan lesz erőd minden látnivalót megnézni.

4. Kóstold meg a helyi specialitásokat

Nem sok időt vesz igénybe, ha utazásod előtt utána nézel azoknak a helyi ételeknek, különlegességeknek, ami az ország sajátja.

Ha Párizsba mész muszáj megkóstolnod a frissen sült baguette-et, ha Tokióban jársz, pedig muszáj sushit enned, Olaszországban valamilyen pastát és így tovább.

Inkább ebédre kérj nehezebb dolgokat, a vacsorád könnyű, zsírszegény legyen. Nehéz ételektől teli hassal az alvás is rosszabbul megy.

5. Legyen terved

Mindenből ehetsz, de csak mértékkel. Figyelj az adagokra és arra, hogy ne legyen egy étkezésed sem egyoldalú. Óvatosan bánj az alkohollal és a cukros üdítőkkel, hiszen ezek nagyon alattomos hizlalók.

+1 tipp

Vegetáriánusként és gluténmentes ételek fogyasztójaként sem kell otthon maradnod. A figyelmes és szolgáltatásaikra igényes hotelek figyelnek rád, mint például a Diamant Hotel, Szigetköz, ha ételallergiád előre jelzed számukra.

Ha nem hotelben szállnál meg, még egyszerűbb a dolgod, hiszen otthon bekészíthetsz magadnak egy túlélőcsomagot vagy beszerezheted azokat a finomságokat, amit jóízűen te is meg tudsz enni.t

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük