Mi a teendő, ha nem érkezett meg a poggyászom?

Egy várva várt és jól megtervezett nyaralást már az elején elronthat, ha velünk ellentétben a csomagunk nem érkezett meg a repülőtérre.

Fontos először is tisztázni, hogy az egyre fejlettebb technológiának köszönhetően ez a kellemetlen helyzet valójában egyre ritkábban fordul elő.

Ha nem érkezett meg a poggyászunk, ez nem jelenti azt, hogy ténylegesen is elveszett olyan értelemben, hogy soha többet nem látjuk.

Valószínűleg inkább csak arról van szó, hogy elkavarodott a poggyász és késve, de meg fog érkezni.

Bori, rutinos backpacker utazó egy remek kis listát készített, hogy mi mindent érdemes a hátizsákodba csomagolnod, hogyha elveszne a csomagod és csak pár nap múlva kapnád meg, akkor se kelljen nélkülöznöd semmit.

Ezt tegyük, ha elveszett a poggyászunk

Rögtön a megérkezéskor, az érkező tranzitban, a poggyászátvételi csarnokban kell jelezni az Elveszett Poggyász (Lost and found) ügyfélszolgálatnál.

Fontos, hogy próbálj meg minél több adatot megadni a poggyászról: márkáját, színét, formáját, és minden egyéb jellegzetességét.

A bejelentés alapján poggyászjegyzőkönyv készül, a PIR nyomtatványon 10 betű és szám kombinációjából álló referenciaszám fog szerepelni, amelynek segítségével nyomon tudod követni, hogy hol tart a poggyászod felderítésének folyamata.

A bejelentőlap kitöltésén túl nincs más teendő, a légitársaság majd keresni fog, ha megtalálták a poggyászod.

Kérés esetén a késve megérkezett vagy megtalált poggyászokat a jegyzőkönyvben megadott  címre szállítják.

A légitársaságok többségénél csak angol nyelven fogadják a kárbejelentéseket.

Mivel a poggyászok a becsekkoláskor egyedi vonalkódos poggyászcímkét kapnak, ezért a poggyász, bárhova is kerüljön a világban, könnyen azonosítható marad.

Kérheted a légitársaságot, hogy térítse meg a poggyász késése miatt  felmerülő költségeid, mint például egy váltás fehérnemű, ruha és tisztálkodó szerek.

Az összeghatár minden légitársaságnál más, és a kifizetés is több módon történik.

Van, ahol rögtön, egy összegben megkapjuk, van, ahol egy napi összeget számolnak ki arra az időszakra, amíg nincs meg a csomag, és a leggyakoribb, hogy utólag, számlák ellenében utalják át a pénzt.

Ha az utazásod során átszálltál valamelyik repülőtéren, akkor mindig attól a légitársaságtól kell kérned a kártérítést, amelyik gépén az utolsó szakaszon utaztál, ugyanis mindig az felel a poggyászért.

Természetesen, ha hazaérkezésünkkor veszik el a poggyász, akkor az ilyen típusú vásárlás költségeit nem fogják visszatéríteni.

Ilyenkor az a feltételezés él, hogy az otthonunkban további ruhadarabok, stb. állnak rendelkezésre, így újabbak vásárlása nem indokolt.

Ha három napon belül nem kapod meg a csomagodat, akkor mindenképpen szükséges újra felvenni a kapcsolatot a légitársasággal.

Fontos tudni, hogy eltűntnek akkor számít egy poggyász, ha 21 napon belül sem érkezett meg a tulajdonosához.

Ilyenkor a legtöbb esetben egy újabb formanyomtatványt kell kitölteni, ami már a poggyászkár bejelentéséről szól.

Poggyászkár esetén javasoljuk, hogy egyúttal az utazási biztosítónak is jelentsd a panaszt.

Mi a poggyász elkeveredés legfőbb oka?

Az elkeveredésnek számtalan oka lehet.

Leggyakoribb a célállomást jelző címke leszakadása, de az is előfordulhat, hogy lecserélik a repülőgépet, és az új típusba már nem fér be annyi poggyász.

Átszálláskor is megeshet, hogy velünk ellentétben a bőröndünk nem éri el a másik repülőgépet, illetve egy előre bejelentett sztrájk akadályozza a folyamatot.

Érdemes a bőröndön és a bőrönd belsejében is feltüntetni a neved és elérhetőséged, egy saját címkén / matricán.

Tudok-e bármit is tenni, hogy megelőzzem a bőröndöm elkavarodását?

Igen, néhány elővigyázatossági lépést érdemes megtenni.

Mivel a legtöbb poggyász az átszállások során kavarodik el, és ha több légitársaságot használunk egy utazáshoz, akkor valószínűbb, hogy egymást fogják hibáztatni az elkeveredett poggyászért.

Hosszabb utazáskor is érdemes a közvetlen járatokat választani, még ha az esetleg egy kicsivel drágább is.

Továbbá, minden új utazás előtt távolítsuk el a csomagunkról a korábbi utazáshoz kapcsolódó jelöléseket, hogy ezzel is csökkentsük annak az esélyét, hogy a személyzet rossz járatra irányítja a poggyászunkat.

Végül, ne pakoljunk „gyanús” tárgyakat a feladandó poggyászunkba: ketyegő vekker vagy elektromos fogkefe, ami magától beindul, vagy a gyerek gyurmája és vízipisztolya sem a legjobb ötlet. Ezek lelassítják az ellenőrzést, és lehet, hogy pont emiatt marad le a csomagunk a gépről.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük